Hovedside -> Tjenester -> Konsept

Kaia 11 Tromsø, Foto: Jan-Hugo Andersen

Kaia 11 Tromsø, Foto: Jan-Hugo Andersen

Lobbybar Losby Gods

Lobbybar Losby Gods

Konsept

I samarbeid med oppdragsgiver arbeider jeg med form og uttrykk for å nå den målgruppen som er ønsket for prosjektet og bedriften.  Utgangspunktet er byggherrens analyse for målgruppe og markedsandel. For å nå målet, må alle detaljer gi en helhet. Grafikk – meny – priser – musikk og personalet sammen med interiør og miljø. Noen eksempler på konseptutvikling er:

Gruvelageret, Svalbard

Da Svalbard Explorer startet byggeprosessen i 2009 var halve bygget rast sammen. Etter flere års hardt arbeid kunne endelig Gruvelageret åpne i februar 2015. Lokalet representerer hundre års gruvedrift på Svalbard og dette er synlig i alle detaljer, både i interiør og dekorasjon. Bygget har hatt mange funksjoner, blant annet kjenner man til det som lager, butikk og til og med stall. Lokalet er tematisert med fokus på tidlig kullutvinning og gruvedrift på Svalbard. For mer informasjon se www.svalbardexplorer.no/gruvelageret

Kaia11, Tromsø:

Bjarne Michalsen er en aktør med lang erfaring innen restaurant og utesteder i Tromsø. Han ønsket et nytt sted som kombinerte pubmiljø og microbryggeri med lokal kultur og tradisjon.
Puben er utarbeidet i samarbeid med Mack Bryggerier, og får øl lager med tanker i kobber, gamle ølflasker og bilder. Materialer og farger er valgt ut fra dette. Det lokalet miljø er med i gamle gjenstander fra naust og fiske, sammen med antikvariske produkter I samisk tradisjon. Dette er også en del av den spennende menyen. Den ene delen av lokalet har fått  bål plass med granittbord og sittegrupper i rustikke materialer og med store foto fra fjell og natur.
I Nansens jubileumsår, er det også morsom å kunne få frem samenes innsats i polarekspedisjonene. Bildene har vi funnet i samarbeid med Polarinstituttet.

Losby Gods

Godset består av det restaurerte gamle godset og det nye konferansehotellet med tilknytning til Losby Golfbane. Norsk Folkemuseum på Bygdøy hadde foto som dokumenterte godset fra sin glanstid. Restaurering ble gjort i samarbeid med Fylkeskonservator og i nært samarbeid med byggherre Per Fjellheim. Kundegrunnlaget for det nye hotellet er kurs- og konferansemarkedet og brukere av golfbanen, men det skulle også gi en helhet til det gamle godset uten å kopiere de historiske detaljene. Hotellet er i dag stolt medlem av ”De historiske Hotellene”. Det gamle godset er et populært sted for selskaper og arrangementer. For mer informasjon om Losby gods se deres hjemmeside www.losbygods.no

Gründer

Konseptet ble utarbeidet i nært samarbeid med Nordic Uteliv. Tilbudet er lunsj og småretter, men også bar og musikk utover kvelden.

Temaet for hvert salgsledd tar utgangspunkt i personer og bedrifter som har satt spor etter seg i lokalmiljøet. Det har vært et morsomt og stimulerende å få være med på de 4 første salgsleddene i Harstad, Tromsø, Finnsnes og Bodø. For mer informasjon om Gründer se www.nordic.no/uteliv